Při rozhodnutí o nákupu nějakého zboží je základ najít si nějaký internetový srovnávač e-shopů, jako například Heureka nebo Zbozi. Stačí si najít název konkrétního zboží a poté si už můžete vybírat v různých obchodech, podívat se na recenze a spokojenost zákazníků, kteří si výrobek koupili. Na srovnávači máte celkový přehled cen v různých obchodech, ale také spokojenost zákazníků s určitým obchodem a hodnocení daného obchodu. Ne všechny obchody na heuréce jsou a také ne každá recenze může být pravdivá, proto si vždy pravdivost hodnocení vícekrát ověřte.
Se základní kupní cenou musíte samozřejmě počítat i s cenou za poštovné. Nyní přichází na řadu nalezení vhodného kupónu. Stačí si najít nějaký celkový portál, který poskytuje kupóny na většinu nám známých internetových obchodů. Kupóny můžou být někdy také velmi výhodné, sleva se pohybuje často i kolem patnácti procent. Kupóny buď slibují celkovou částku, která může být od ceny zboží odečtena, ale cena zboží být často nad určitý rámec částky, poté existují kupóny na procentní slevu, ty se vypočítávají jen z ceny zboží, nikoliv z platby za dopravu. Na tyto procentní slevy nebývá obvykle žádná spodní ani vrchní hranice.
Mnoho lidí se nechává zlákat dopravou zdarma nad nějakou utracenou částku, ale často nakonec utratíte víc, než potřebujete. Také je tu jeden fakt, který většina lidí neví. Většina obchodníků nemá rádo platbu kartou a dobírkou, jelikož za to platí často vysoké poplatky, nejlépe se vyjde platba předem na bankovní účet, ale už skoro nikde se nesetkáte s přirážkou za platbu kartou nebo se slevou za převod na bankovní účet.
Můžete na internetu najít také kupóny nejen na internetové obchody, můžete tam také najít promo kódy na služby zdarma. Tyto slevy obvykle platí jen na první objednávku služby jako lákadlo na další používání.