Jen ne reklamace!


Co dělat v případě, že jste dostali špatné zboží? Máte několik možností.
1)    Pokud jste silný flegmatik – necháte věc být. Vždyť je to koneckonců jedno. Zkusíte to příště.
2)    Cholerik – vynadáte všem, v okruhu několika kilometrů. Většinou za to ti dotčení vůbec nemohou.
3)    Melancholik – to Vám ještě k Vašim podzimním depresím chybělo.
4)    Sangvinik – to se musí řešit.

A člověk, který ví, že je v právu, směle vykročí do obchodu zjednat si nápravu.Totéž lze udělat i v internetovém obchodě. Tam je to trochu složitější. Mohu z vlastní zkušenosti říci, že jsem chtěla reklamovat zboží (dvě pravé boty) a ten obchod záhadně zmizel. I taková kouzla umí internet.


Tak už jsem tu zase

My půjdeme do kamenného obchodu, kde si to můžeme vyříkat tváří v tvář. Než tam vstoupíme, zamyslíme se nadtřemi důležitými věcmi.
a)     Je zboží ještě v záruce?
b)    Reklamujeme v zákonné lhůtě?
c)     Opravdu vznikla vada vinou výrobce?
Pokud si na to můžeme kývnout, směle dál.

Jestliže Vám prodejce reklamaci uznal, zboží vyměnil, nebo snad peníze vrátil,
–         jste buďvelice přesvědčivý
–         nebo máte obrovské štěstí.

Častěji je to opačně.Prodejce kroutí hlavou a tvrdí, že
–         jste ten rozbitý mobil určitě špatně používali
–         tu jednu pravou botu Vám vyměnila sousedka.
Co teď? Nejlepší cesta je ta, která vede za soudním znalcem. Prokonzultujte to s ním a on Vám řekne, kdo je v právu. Popřípadě, vypracuje znalecký posudek. S tím se opět odeberete do prodejny, kde Vás jistě přivítají s příjemným úsměvem.

Stále si stojí na svém, že jsou v právu oni?
–         Tak teď už pomůže jen obchodní inspekce.
–         A jestli ani ta Vám nezíská právo na spravedlnost, už zbývá jen soud.
Jen je v případech, kdy se reklamace takto neuvěřitelně vleče, jedno nebezpečí. Chtělo by to propočítat si, kolik mě stálo zboží a kolik mě budou stát výlohy na jeho vrácení.