Co dělat v případě, že jste dostali špatné zboží? Máte několik možností.
1) Pokud jste silný flegmatik – necháte věc být. Vždyť je to koneckonců jedno. Zkusíte to příště.
2) Cholerik – vynadáte všem, v okruhu několika kilometrů. Většinou za to ti dotčení vůbec nemohou.
3) Melancholik – to Vám ještě k Vašim podzimním depresím chybělo.
4) Sangvinik – to se musí řešit.
A člověk, který ví, že je v právu, směle vykročí do obchodu zjednat si nápravu.Totéž lze udělat i v internetovém obchodě. Tam je to trochu složitější. Mohu z vlastní zkušenosti říci, že jsem chtěla reklamovat zboží (dvě pravé boty) a ten obchod záhadně zmizel. I taková kouzla umí internet.
Tak už jsem tu zase
My půjdeme do kamenného obchodu, kde si to můžeme vyříkat tváří v tvář. Než tam vstoupíme, zamyslíme se nadtřemi důležitými věcmi.
a) Je zboží ještě v záruce?
b) Reklamujeme v zákonné lhůtě?
c) Opravdu vznikla vada vinou výrobce?
Pokud si na to můžeme kývnout, směle dál.
Jestliže Vám prodejce reklamaci uznal, zboží vyměnil, nebo snad peníze vrátil,
– jste buďvelice přesvědčivý
– nebo máte obrovské štěstí.
Častěji je to opačně.Prodejce kroutí hlavou a tvrdí, že
– jste ten rozbitý mobil určitě špatně používali
– tu jednu pravou botu Vám vyměnila sousedka.
Co teď? Nejlepší cesta je ta, která vede za soudním znalcem. Prokonzultujte to s ním a on Vám řekne, kdo je v právu. Popřípadě, vypracuje znalecký posudek. S tím se opět odeberete do prodejny, kde Vás jistě přivítají s příjemným úsměvem.
Stále si stojí na svém, že jsou v právu oni?
– Tak teď už pomůže jen obchodní inspekce.
– A jestli ani ta Vám nezíská právo na spravedlnost, už zbývá jen soud.
Jen je v případech, kdy se reklamace takto neuvěřitelně vleče, jedno nebezpečí. Chtělo by to propočítat si, kolik mě stálo zboží a kolik mě budou stát výlohy na jeho vrácení.